Novi menadžer: savjeti i karakteristike

novi menadžer

Nije lako biti menadžer. Čak i sa stotinama dostupnih resursa, zakoračiti u ulogu menadžera po prvi puta može se činiti kao skakanje s padobranom. Odjednom ste odgovorni za dobrobit, izvedbu i uspjeh tima. Vi ste oni kojima će se zaposlenici obraćati ako bilo što krene po zlu. To može biti obeshrabrujuća promjena, ako ste navikli tražiti odgovore kod nekoga drugoga.

Prema pisanju portala Businessnewsdaily, treba vremena za prilagodbu na novu poziciju, posebno ako ste voditelj po prvi puta. No, sjetite se da niste sami I da svatko počinje od nekuda.

Dobar menadžer

Jedna od najvažnijih karakteristika dobroga menadžera je da stvori poticajnu radnu okolinu, gdje svaki djelatnik osjeća da ga se sluša, poštuje I cijeni. Imati tim koji surađuje stvara kompanijsku kulturu koja je podržavajuća.

Kao menadžer, fokusirajte se na pomaganje u napretku vaših zaposlenika – individualnom I kolektivnom. Upoznajte vaše zaposlenike na osobnoj razini, tako da im možete pomoći ostvariti njihove interese I talente. Saznajte što ide a što ne ide – radite na prepoznavanju I uklanjanju prepreka, tako da Vaši zaposlenici mogu dati najbolje od sebe.

Komunikacija je pokretačka snaga za gotovo sve što radimo, zato je vitalno za menadžera da je dobar komunikator. Trebate postaviti jasna očekivanja od Vaših zaposlenika, biti transparentni o važnim temama te postaviti smjernice za davanje I primanje povratnih informacija. Svaki zaposlenik voli biti cijenjen. Ako zaposlenici ne vjeruju da njihov posao vrijedi, neće biti motivirani.

Razvoj menadžera

Postoje I obrasci ponašanja koje biste trebali izbjeći. Prije svega, to je da dajete povratnu informaciju samo kad postoji problem. Izbjegavajte mikromenadžment, odnosno miješanje u sve segmente poslovanja vaših zaposlenika. Zatim, nemojte zaboraviti pitati, dati povratnu informaciju ili izraziti brigu za zaposlenike. Nije dobro za vas ni da ste zatvoreni prema kritikama ili novim idejama zaposlenika. Također, nemojte izbjegavati bitne razgovore ili postaviti previsoka ili preniska očekivanja te nejasne poslovne ciljeve.

Postoji nekoliko prilika za rast I napredak na Vašoj novoj poziciji. Prije svega to je edukacija iz menadžmenta. Svaki novi menadžer trebao bi proći edukaciju iz menadžementa (poput našeg seminara Od kolege do voditelja). No, bilo zbog nedostatka vremena ili cijene, mnogi poslodavci ne pridaju važnost razvoju menadžementa. Za manje tvrtke opcija su interne edukacije, koje mogu voditi stariji menadžeri. Ostale mogućnosti su u tzv. mikro učenju te mentorstvu.

Odgovori