fbpx

15 savjeta za nove menadžere

novi menadžer

Biti po prvi put promoviran u menadžera, uzbudljivo je i izazovno. Za pomicanje korporativne ljestvice potrebna je mudrost, a prelazak na novu ulogu znači i savladavanje novog seta vještina.

Bez obzira u kojoj djelatnosti ili polju radite, ovih 15 savjeta pomoći će vam da se krećete u voditeljskim vodama, prenosi portal The Balance Careers.

1. Pripremite se prije nego što budete promovirani

Ovo možda zvuči neintuitivno (i u mnogim slučajevima može biti prekasno), ali tu su stvari koje možete učiniti da biste se pripremili za svoju novu ulogu, uključujući čitanje literature o menadžmentu, tečajeve i učenje od drugih.

 

2. Prepoznajte da je to novi posao

Iako ste najvjerojatnije promaknuti u odjelu u kojem ste najbolji inženjer, više niste inženjer; vi ste menadžer koji nadgleda inženjere. Iako možda niste savladali svoj novi posao, ipak imate uspjehe u tom području, pa se usredotočite na svoju sposobnost savladavanja posla.

 

3. Naučite situacijsko vođenje

Ovo je potrebna vještina rukovođenja za bilo kojeg menadžera. Situacijsko vodstvo uzor je za smišljanje načina upravljanja svakim zaposlenikom, ovisno o tome koliko ih treba usmjeravati.p>

4. Upoznajte svoje zaposlenike

Provedite vrijeme sa svakim zaposlenikom i upoznajte se s njegovim poslom, ciljevima u karijeri, snagama i slabostima, sviđanjima i nesviđanjima, ali ne zaustavljajte se ovdje. Ako upoznate i imena njihove djece i kućnih ljubimaca, gdje žive i sve ostalo što im je važno, izgradit ćete čvrste temelje povjerenja.

5. Učite i vježbajte aktivno slušanje

Ako biste kao menadžer morali odabrati samo jednu vještinu važnu za vaš uspjeh, to bi bilo aktivno slušanje, što se smatra najvažnijom vještinom vođe.

6. Naučite pustiti detalje

Usredotočite se na širu sliku i na ono što vaši zaposlenici svakodnevno postižu te ostvaruju li ili ne svoje ciljeve. Zapamtite, niste plaćeni da obavljate svoj stari posao, pa detalje prepustite svom osoblju.

7. Vi ste šef, a ne prijatelj

Jedna od najčešćih pogrešaka koju novi menadžeri čine je ta što pokušavaju biti prijatelji sa svojim zaposlenicima. Posebno je teško kada ste unaprijeđeni nad svojim vršnjacima te sada upravljate prijateljima koji su nekad bili vršnjaci. Sada ste u položaju moći i autoriteta i sprijateljiti se s jednim zaposlenikom, a ne drugima, stvara percepciju pristranosti i favoriziranja. Možete biti prijatelji izvan ureda, ali dok ste u uredu, nastavite raditi profesionalno.

8. Nemojte biti iznenađeni osobnim pitanjima bivših suradnika

Novi menadžeri često su šokirani kada otkriju osobne probleme s kojima se prethodni šef bavio. Možda ste mislili da je neka od kolegica smiješna, voljena zaposlenica, ali sada ćete morati odabrati mjesto na kojem je vaš šef odustao i odnositi se s njom na svoj način.

9. Naučite se baviti problemima

Vaš prethodni šef možda je gomilao loše postupke pod tepihom. Dio vašeg novog posla bit će učenje konzistentnog i učinkovitog načina da se nosite sa zaposlenicima koji nisu u skladu sa standardima.

10. Tretirajte svakog zaposlenika s poštovanjem

Možda ste u superiornom položaju, ali niste nadređeni nikome. Svi zaslužuju da se prema njima postupa dostojanstveno i s poštovanjem, a ako odustanete od toga, na kraju ćete izgubiti više od vlastitog samopoštovanja.

11. Pitajte kolege za mišljenje

“Što mislite?” Pitati zaposlenike o njihovim idejama krajnji je pokazatelj poštovanja i omogućuje im da riješe vlastite probleme.

12. Obratite pažnju na svoj novi tim

Iako ste možda vođa vašeg tima, sada ste član potpuno novog tima; tima vašeg menadžera.

13. Budite dostupni i budite vidljivi

Što ste više angažirani u svom timu, to će članovi tima biti više motivirani za dobar posao. Ljudi vole biti dio nečeg većeg od sebe, a oni također trebaju znati da na čelu broda stoji kapetan.

14. Zakažite solo sastanke kao i timske sastanke

Trebate se međusobno sučeliti s ljudima da biste vidjeli postoje li problemi kojih niste svjesni.

15. Prigrlite svoju ulogu vođe

Vođenje može (i treba) biti izvanredna i korisna odgovornost. No, nikad ga ne treba olako uzimati ili uzimati zdravo za gotovo.

Ako ste u ovome tekstu pronašli sebe i treba vam edukacija o vođenju, dođite na dvodnevnu radionicu Od kolege do voditelja te saznajte sve o tome kako upravljati timom.

Odgovori