4. siječanj 2022. Stanko Borić Prodaja, marketing i odnosi s javnošću
Jeste li znali da prva praksa odnosa s javnošću datira još iz vremena 2200 godina prije Krista? Naime, pripadnik intelektualne kreme drevnog Egipta, imena Ptah-hotep napisao je i objavio djelo „Maksime Ptah-hotepa“ kojim je opisao važnost pravilne komunikacije s ljudima i masama.
Prva PR agencija u nešto bližoj prošlosti otvorena je 1905. u Bostonu. Osnivač The Publicity Bureau bio je George Michaelis, a radila je 12 godina.
Prvi, pak, odjel odnosa s javnošću u nekoj kompaniji utemeljen je 1889. godine u tvrtki Westinghouse, a svrha mu je bila promocije Teslina sustava izmjenične struje.
Tijekom Drugog svjetskog rata oko 75.000 ljudi u SAD-u prošlo je obuku iz odnosa s javnošću.
Danas SAD broji oko 7000 tvrtki za odnose s javnošću koje zapošljavaju više od 275.000 ljudi.
PR-ovci su među osobama koje rade najviše prekovremenih sati. U Britaniji više od polovice zaposlenika u sektoru radi tjedno 10 sati više od ugovorenog radnog vremena.
Također, žene danas čine oko 60 posto menadžmenta i ukupno 62 posto zaposlenih u tvrtkama koje se bave odnosima s javnošću.
Zašto i čemu uopće PR?
Jeste li znali da:
-verbalna komunikacija tj. ono što govorimo utječe tek sedam posto na stvaranje dojma prilikom javnog nastupa?
-ostatak od 55 posto čine neverbalna komunikacija, odnosno govor tijela, a
38 posto sačinjava glasovna komunikacija - način na koji govorimo.
Dakle, kada vam netko kaže: Nije toliko bitno što si rekao, nego kako! - u pravu je.
I zato su tu vaši PR-ovci. Vi znate što reći? Oni znaju kako, kada, gdje i kome.
Savršena simbioza, zar ne?