Opis edukacije
Rad od kuće i hibridni rad je danas postao standard u većini djelatnosti (osim ako ne radite za Elona Musk-a).
Nedovoljno jasni ugovori ili neprecizna pravila često otežavaju pravno i organizacijsko uređenje rada na daljinu i hibridnog rada.
Neusklađenosti s propisima može imati neželjene pravne posljedice - u slučaju "nenadanog" slučaja, naravno). Nepotpuna evidencija radnog vremena i manjak standarda o zaštiti podataka vrlo lako mogu ugroziti povjerenje i sigurnost unutar organizacije.
Namjena ove edukacije je omogućiti formalno i jasno uređenje rada na daljinu kao i hibridnog rada kroz precizno definiranje ugovornih obveza i internih akata.
Precizno formalno uređenje (papirnato) će vam osigurati pravnu i sigurnosnu usklađenost.
Uz ovu edukaciju ćete razumjeti kako raditi transparentnu evidenciju radnog vremena i stvoriti uvjete za održavanje povjerljivosti podataka, učinkovitih komunikacijskih kanala i jasno određenih odgovornosti svih uključenih strana.
Kako će se edukacija odvijati:
- Trajanje: Online seminar u trajanju cca 2 do 3 sata
- Način održavanja: Online, uz dostupnost svih materijala za naknadni pregled.
- Interaktivni pristup: Seminar gdje možete postavljati pitanja i za vrijeme i nakon seminara (mailom).
- Praktični primjeri: Uključuju primjere dokumentacije
- Snimka seminara: raspoloživa 15 dana
- Pitanja za predavača: polaznici mogu slati na naš info mail
Prijavite se i osigurajte svoj termin na ovom online seminaru koji se održava isključivo u malim grupama.
Broj polaznika je ograničen pa vas molimo da se prijavite što ranije i osigurate vaše mjesto. Kliknite na "rezervirajte edukaciju" i ispunite online prijavu.
Ako se spajate s različitih računala, lijepo molimo napravite više prijava dobit ćete i 10 % popusta i izbjeći "tehničke" neugodnosti.
Predlažemo vam da provjerite i sadržaje drugih edukacija koje drži naš redovni predavač odvjetnik Marko Borsky:
Nadzor i zaštita privatnosti zaposlenika - ONLINE seminar
Zloupotreba bolovanja - ONLINE seminar
Priprema za inspekciju rada - prevenirajte kazne
Pozdrav,
Vidimo se!
Sadržaj edukacije
1. Ugovor o radu i dodaci ugovoru
- Provjeriti i, ako je potrebno, ažurirati ugovore o radu kako bi rad od kuće/hibridni rad bio formalno reguliran.
- Dodati odredbe o mjestu rada, radnom vremenu i odgovornostima zaposlenika.
- Po potrebi sklopiti dodatak ugovoru koji definira uvjete rada od kuće.
Pravni okvir i formalizacija: Definiranje ugovora i dodataka ugovoru koji jasno uređuju rad od kuće i hibridni rad.
2. Radno vrijeme i evidencija
- Osigurati da se radno vrijeme i prekovremeni rad pravilno evidentiraju, uključujući odmore i pauze.
- Implementirati digitalne alate za praćenje radnog vremena ako je potrebno.
- Poštovati odredbe Zakona o radu vezane za prekovremeni rad i rad vikendom!
Evidencija i usklađenost: Točno bilježenje radnog vremena, pauza i prekovremenog rada u skladu s radno-pravnim propisima.
N.B. Kod jednostavnih organizacija probajte koristiti evidenciju koja automatski evidentira radno vrijeme i pauzu, ako nije bilo izmjena vremena rada, putovanja ili bolovanja.
3. Zaštita na radu (Zakon o zaštiti na radu)
- Provesti procjenu rizika za radno mjesto zaposlenika kod kuće, osim za poslove koje radnik povremeno obavlja na izdvojenom mjestu rada, ako su to administrativni, uredski i slični poslovi za koje je u skladu s odredbama ovoga Pravilnika prethodno procijenjen i dokumentiran mali rizik i koje radnik redovito obavlja u prostoru poslodavca.
- Osigurati da radno mjesto kod kuće zadovoljava osnovne sigurnosne i ergonomske uvjete.
- Pružiti zaposlenicima upute o sigurnosti na radu i osigurati obuku ako je potrebno.
Najbolje da date pisane upute, ili online upute i da radnici koji žele "raditi od kuće" moraju potpisati da su upoznati uputama i da izjavljuju da će ih se pridržavati.
Sigurnost na radu: Procjena rizika i prilagodba uvjeta rada u kućnom okruženju sukladno zakonskim zahtjevima.
N.B. Za rad od kuće ne trebate imati procjenu rizika, ali u procjeni rizika trebate navesti da radnici rade od kuće administrativne, uredske i slične poslovi za koje ćete u procjeni rizika dokumentirati mali rizik. Vid link na "NN 129/2019 (31.12.2019.), Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o izradi procjene rizika."
4. Povjerljivost podataka i zaštita privatnosti (GDPR)
- Osigurati tehničke i organizacijske mjere za zaštitu podataka.
- Uvesti jasne procedure za rad s povjerljivim informacijama kod kuće.
- Provjeriti da li zaposlenici koriste sigurne uređaje i mreže (VPN, šifriranje).
Zaštita podataka: Uvođenje tehničkih i organizacijskih mjera za očuvanje povjerljivosti i privatnosti, uključujući korištenje sigurnih mreža i uređaja.
N.B. Osigurajte se da su prijenosna računala "zaključana" I DA IM NEOVLAŠTENA OSOBA NE MOŽE PRISTUPITI!
Istaknite da se računala i mobiteli, tableti ne smiju ostaviti bez nadzora i nezaključana.
5. Naknada troškova rada od kuće
- Jasno definirati u pravilnicima naknadu troškova rada od kuće (npr. struja, internet, telefon).
- Ako je rad od kuće primarni oblik rada, potrebno je osigurati poštivanje poreznih pravila vezanih za neoporezive naknade: Neoporeziva naknada za rad od kuće je 4€ dnevno, odnosno do 70€ mjesečno (za 2024)
Naknada troškova: Jasna pravila i procedure za nadoknadu troškova povezanih s radom od kuće uz poštivanje poreznih i drugih pravnih obveza.
6. Interni akti i pravilnici
- Ažurirati pravilnik o radu kako bi uključivao odredbe o radu na daljinu.
- Jasno definirati pravila za komunikaciju, dostupnost, i obavljanje radnih zadataka izvan ureda.
Interni akti i smjernice: Ažuriranje pravilnika i internih politika o radu na daljinu radi veće transparentnosti, dosljednosti i učinkovitosti.
7. Prava i obveze zaposlenika i poslodavca
- Informirati zaposlenike o njihovim pravima i obvezama vezanima za rad od kuće/hibridni rad.
- Definirati odgovornosti za opremu koju poslodavac osigurava zaposlenicima.
Prava i obveze: Precizno određivanje odgovornosti, prava i dužnosti zaposlenika i poslodavca u kontekstu daljinskog i hibridnog rada.
8. Oprema za rad od kuće
- Poslodavac je dužan pribaviti, instalirati i održavati službenu opremu (npr. laptop, telefon, kamera, slušalice itd.) koju zaposlenici koriste za rad kod kuće. Poslodavac je dužan i obučiti zaposlenike kako se ta oprema koristi.
- Po potrebi, poželjno je ovu opremu osigurati od oštećenja ili krađe.
Opremu je dužan pribaviti poslodavac. Vrlo često, pored računalne i komunikacijske opreme, poslodavci mogu osigurati i dodatnu opremu za rad na siguran i zdrav način kao što su vanjski monitor i tipkovnica, uredski stolac i slično.
Poslodavac je dužan održavati opremu funkcionalnom, a zaposlenici bi trebali koristiti opremu na pažljiv i odgovoran način.
9. Inspekcijski nadzor
- Osigurati da tvrtka može udovoljiti zahtjevima inspekcije rada, uključujući dokumentaciju i procjenu sigurnosti na radu kod kuće.
Inspekcijski nadzor: Osiguranje dokazive usklađenosti s propisima za slučaj inspekcijskih pregleda, uključujući dostupnost potrebne dokumentacije.
10. Komunikacija i koordinacija
- Uspostaviti sustave za redovitu komunikaciju i praćenje rada zaposlenika kako bi se osigurala produktivnost i jasnoća očekivanja.
Komunikacija i koordinacija: Uspostava učinkovitih kanala za nadzor, podršku i usmjeravanje zaposlenika, s posebnim naglaskom na jasnu razmjenu informacija i kontinuitet poslovnih procesa.
Poslodavac mora osigurati da zaposlenici koji rade od kuće ili drugog izdvojenog mjesta ne budu zakinuti u odnosu na zaposlenike koji rade iz prostorija poslodavca.
Npr. napišite koja vrsta komunikacije ide kojim kanalom i koji je protokol komunikacije; što ide mailom, što telefonom, a što ide nekim drugim službenim kanalom:
Video pozivi i sastanci: Teams, Zoom, Google Meet, Skype ...
Razmjena poruka (chat): Slack, Teams, WhatsApp, Telegram
Organizacija posla i upravljanje projektima: Trello, Asana, Jira, ClickUp...
Dijeljenje datoteka i suradnju: Google Drive/Workspace, Microsoft OneDrive/SharePoint, Dropbox, Notion...
Praćenje vremena: Toggl, Clockify, Harvest ...
Seminari se održavaju ONLINE na Zoom platformi.
Link (i kratke upute) za spajanje na seminar ćete dobiti dan prije seminara i još jednom pred sam početak seminara.
Predavači
Najčešća pitanja
Koja je svrha edukacijskog programa?
Naši edukacijski programi olakšavaju poslovanje korisnicima, rješavaju svakodnevne probleme u radu, ubrzavaju procedure i pomažu pri uvođenju promjena i noviteta.
Koje su kompetencije predavača?
Svi naši predavači su stručnjaci s višegodišnjim iskustvom u području o kojem predaju. Prate službeno nacionalno zakonodavstvo, domaće i međunarodne trendove poslovanja i najnoviju odgovarajuću literaturu.
Dobiva li se uvjerenje o pohađanju?
Da, svaki polaznik na kraju predavanja dobiva uvjerenje o pohađanju i usavršavanju.
Koja je cijena edukacije i može li se ostvariti popust za više polaznika iz iste organizacije?
Cijena edukacijskog programa ovisi o njegovoj složenosti i trajanju. Uz svaki proizvod naznačena je i cijena.
Za više polaznika iz iste tvrtke osiguravamo popust od 10%.
Dobivaju li se tiskani materijali?
Da, polaznici dobivaju tiskane skripte/prezentacije predavanja kao i tiskana uvjerenja o usavršavanju na samoj edukaciji.
Vraća li se uplaćena kotizacija ukoliko se seminar ne održi?
Prema zahtjevu kupca, novac se vraća, no većina sudionika odluči pričekati idući termin ili zatraži drugi proizvod.
Može li se nakon seminara kontaktirati predavača i postaviti dodatna pitanja?
Da, sudionici mogu kontaktirati predavača e-mailom.
Postoji li mogućnost plaćanja po izdanom e-računu, tj. nakon izvršene usluge?
U iznimnim slučajevima, ako je politika tvrtke takva da plaćanja idu jedino preko e-računa.
Odobravaju li se popusti fizičkim osobama i humanitarnim udrugama?
Za fizičke osobe osiguravamo popust od 25%, a za humanitarne udruge od 50%.