21. svibanj 2025. Siniša Bronić Upravljanje i administracija
Sve više malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj prelazi na digitalno poslovanje.
Puno njih još uvijek nisu sigurni.
Što točno znači poslovanje bez papira? Je li dovoljno skenirati račune i spremiti ih u Google Drive? Što je s e-računima? I najvažnije hoće li to biti OK kad dođe neka inspekcija ili netko iz porezne uprave bude tražio "papire" - ili nešto drugo što neće biti papiri ?
Papirnati kaos nije samo estetski problem
Računi u registratorima (onim lijepim žutim, plavim, crvenim i dosadnim), ugovori u kutijama (vezani špagicama ili oni s naljepnicama koje su otpale ili postale nečitljive), ponude u e-mailu, a onda sve to pokušati pronaći kad zatreba. Osim što gubimo vrijeme i živce, ovakav način rada povećava rizik od pogrešaka, kazni i izgubljenih dokumenata.
Zato je sve popularniji model poslovanja bez papira. To je kada sve ključne informacije postoje digitalno, sigurno su arhivirane i dostupne kad god zatrebaju. (je može se, puno njih već tako radi).
Što zakon kaže o e-računima i e-arhiviranju?
Ukratko: računi se moraju čuvati 11 godina, bilo u papirnatom ili digitalnom obliku, ali pod uvjetom da je osigurana vjerodostojnost, cjelovitost i čitljivost dokumenta. Nije svejedno gdje i kako pohranjujete e-račune, a kazne za neusklađenost mogu biti neugodne.
Ako želite razumjeti pravni okvir, tehničke uvjete i konkretne opcije za e-arhiviranje, pripremili smo za vas kratak i praktičan dokument:
Preuzmite vodič “Kako ispravno arhivirati e-račune”
Pripremite se na fiskalizaciju 2.0
Od 1.1.2026. kreće nova faza fiskalizacije u Hrvatskoj tzv. fiskalizacija 2.0, koja će dodatno naglasiti digitalnu razmjenu podataka i elektroničke dokumente.
Mislim da je pravi trenutak da krenete u tom smjeru bio lani.
Drugi dobar trenutak je baš sada, jer ako budete čekali kraj godine, onda će biti gusto, nervozno i stresovito, i vjerujte mi, to vam ne treba.
Kako napraviti prvi korak?
Ako želite digitalizirati svoje poslovanje, ali ne znate odakle krenuti – imamo rješenje.
Na radionici Poslovanje bez papira vodimo vas korak po korak kroz sve što trebate znati:
- Koji su zakonski zahtjevi?
- Kako odabrati pravi alat za arhiviranje e-računa?
- Kako to sve primijeniti bez kompliciranja?
Pogledajte detalje radionice i rezervirajte svoje mjesto.
Vidimo se!