23. svibanj 2025. Siniša Bronić Upravljanje i administracija
Zašto baš ova tema?
Knjiga Dare to Lead od Brené Brown je jedna jako lijepo i ljudski pisana knjiga o "leadershipu" koje sam u zadnje vrijeme pročitao.
Pisana je jednostavan i lijepo. Bez fraza i filozofije. Ono, kao da razgovarate s pametnim i normalnim čovjekom. Mislim da knjiga još nije prevedena na hrvatski.
Ova knjiga će vam, kao voditelji i manageru, dati "dozvolu za biti čovjek" odnosno jednu ljudsku nadogradnju ili "card blanche" kojeg mnogi ne koriste, a trebali bi.
Ako ste prvi put voditelj ili ste tek nedavno preuzeli tim ove dvije edukacije su odličan početak:
Od kolege do voditelja (o prelasku u novu ulogu bez rezervi)
S timom do uspjeha (ovo su konkretni alati za rad s ljudima, čak i kad nije lako)
1. Ne morate imati sve odgovore
Nitko ne očekuje da znate sve. Od Vas se očekuje da pitate, slušate i donesete odluku kad treba. Ljudi Vas ne trebaju zbog savršenstva, nego da budete tu s njima i koncentrirani na njih. Da budete prisutni.
Za razmisliti: Kad ste zadnji put rekli „ne znam“ pred timom? I što bi bilo da jeste? Jel bi pala nekom kruna s glave? Ja mislim da ne bi.
2. Hrabrost izgleda kao ranjivost
Kad sam prvi put pred timom rekao da sam (za..bo) odnosno pogriješio i da sam nešto krivo procijenio, bilo mi je malo nelagodno i bio sam ljut na sebe i na druge.
Ali reakcija ljudi bila je: „E baš dobro, griješiti je ljudski. Sad znamo da možemo i mi reći kad nešto ne znamo.“
Ranjivost nije slabost. To je hrabrost koja otvara vrata povjerenju.
Probajte: Prisjetite se jedne situacije gdje ste iskreno rekli kako se osjećate jeste li time dobili bolju suradnju?
3. Budite jasni jer to je najpoštenije što možete napraviti
Ne morate biti strogi, ali morate biti jasni. Nitko ne čita između redaka niti vam čita misli niti "kuži" ako mu/joj niste rekli.
Ako nešto ne valja, onda to recite, recite to konkretno, bez ukrašavanja i nemojte da bude osobno nego naglasak na onome što je bilo krivo.
Primjer: Nije isto reći „Moglo bi se poraditi na tvojoj komunikaciji“ to je osobno i niste adresirali pravi problem.
Ako kažete „Kad prekidaš druge, sprječavaš druge i time umanjuješ zajednički doprinos tima.“
4. Povjerenje se ne gradi na velikim gestama, nego u malim stvarima
Kad održite riječ, kad ne ogovarate, kad pitate „Kako si stvarno?“ I kad potom slušate i nastojite razumjeti što vam netko odgovori, e to su stvari koje ljudi pamte i cijene.
Povjerenje se gradi svakodnevno, polako, ali sigurno.
Zadatak: Zapišite 3 stvari koje želite da vam tim zna da kod vas vrijede.
Na primjer: Ne prekidam druge, držim se dogovora, slušam i kad se ne slažem...
5. Feedback nije napad, to je alat za rast
Najlakše je izbjeći neugodan razgovor ili još gore, kad se pravite da "niste ništa čuli" ili se ništa nije dogodilo.
Pravi lideri takve razgovore vode s poštovanjem, iskreno i pravovremeno! Dajte povratnu informaciju kad je aktualna (a ne nakon xyz dana), i tražite je i za sebe.
Kratke upute:
- Govorite o ponašanju, ne o osobi.
- Budite konkretni i kratki.
- Pitajte: „Kako ti to vidiš/vidite ili gledaš na to?“
Za kraj: Ne morate biti savršeni. Dovoljno je da budete prisutni.
Voditelj ili manager to nije titula.
To je svakodnevna praksa.
Ako ste se u ovom tekstu barem jednom prepoznali onda ste već na dobrom putu.
Ako želite i možete naučiti više kroz stvarne situacije i uz podršku stručnjaka, pogledajte i prijavite se na naše edukacije
Od kolege do voditelja pogledajte detalje i prijavite se
S timom do uspjeha rezervirajte svoje mjesto ovdje
Vidimo se na ovim edukacijama, bit će konkretno, korisno i "bez davljenja".
Ako želite InHouse edukacije, samo za vašu tvrtku, javite se dogovorit ćemo detalje i termine.
Vidimo se!